Aralık9 , 2024

Meltem Aybar’ın ilk solo sergisi: “Günaydın Canım Dandelion”

İlgili Yazılar

Bir mimarlık ve sanat arşivi: Şehrin panoları

Kolektif bütünlüğün birer estetik simgesi olan seramik-mozaik panolar; Türkiye’de...

Çağdaş sanatta nefes alanı: K2 Güncel Sanat Merkezi

K2 Güncel Sanat Merkezi, Avrupa Birliğinden Mardin’e, Çanakkale’den Hatay’a...

“Çağdaş sanatı anlamak, eleştirel düşünme becerilerini geliştirir”

Sanat danışmanı, sanat yazarı, sergi küratörü ve sanat eğitmeni...

“Çağdaş sanatçı, toplumun teorisyenidir”

İran asıllı çağdaş minyatür sanatçısı Arya Kamalı, İzmir’de kendi...

Sinema dünyasının ortasında Kalkütalı bir komple sanatçı

Sinemayla dopdolu yirmili yaşlarım geri gelmese de eski...

PAYLAŞMAK GÜZELDİR!

Meltem Aybar, “Günaydın Canım Dandelion” isimli ilk solo sergisini, 20 Eylül’den itibaren FN Art Space‘de izleyicilerle buluşturuyor. Sergi, sanatçının kendi kişisel hikayesinin doğanın şifa, içgörü ve bereket sembolü Dandelion (Karahindiba)’la kesişen kolektif bilinçdışı bir deneyimin izinden, kendini  keşfetme, dönüştürme ve çoğalma öyküsünü dokuma-yerleştirme yapıtlar üzerinden paylaşıyor.

Sanatçı,  2019 yılında köklerini aramak için başlattığı bir tür “kazı” çalışmasına dönüşen yolculuğunu, onu atalarına bağlayan görünmez ipleri ve yaşamındaki kolektif izleri keşfettiği ve paylaşıma açtığı ilham verici yapıtlara dönüştürüyor.  Küratörlüğünü Filiz Ağdemir’in yaptığı sergide Aybar, evrensel mirasın motiflerinden yeniden dokuduğu kimliğini tekrar kolektife dahil olarak çoğaltma ve yaşayabilme niyetini paylaşıyor. Sergideki yapıtlar, sanatçının daha anne rahminde bir tohum olup kök salan, tutunan, aktaran, çoğalan ve paylaşan hikayesine eşlik eden bir şükran korusuna dönüşüyor.

 

 

 

Sergi Detayları

  • Tarih: 20 Eylül – 18 Ekim 2024
  • Yer: FN Art Space, Bahçeşehir Üniversitesi Kuzey Yerleşkesi A Blok 1B Beşiktaş, İstanbul
  • Açılış: 19 Eylül Perşembe,

14.00 Basın Gösterimi
18.30 Ziyaretçi Gösterimi

 

Meltem Aybar hakkında

Geçmiş-bugün-gelecek arasında enerjetik/kozmik bağlar, kolektif bilinç/dışılık, doğanın kadim bilgisi ve aktarımı, kadın, şifa ve yaşamı çoğaltan yapılar, insanın yazma, çizme, saklama ve aktarma ihtiyacı konularına odaklanan Meltem Aybar, sanatsal ve tasarım üretimlerinde ip, tekstil, kağıt, doğal boyama, ecoprint ve cyanotype (mavi baskı) gibi teknik ve malzemeleri kullanır.

2014 yılında, yol arkadaşı Evren Kıvançer ile ortak yaratım atölyeleri Proje Odası’nda, ilki “İma” ile üretim biçimleri ve yaratım süreçlerini paylaşıma açtıkları, ikincisi “Hayal-et Khalkedon” ile  Kadıköy’ün bugünü ve Khalkedon’un hikayelerini cyanotype (mavi baskı) tekniğinin sınırlarını farklı malzeme, doku ve yüzey kompozisyonlarıyla deneyimledikleri üretimlerine yer veren sergiler gerçekleştirdiler.

Meltem Aybar, Günaydın Canım Dandelion adını verdiği ilk solo sergisiyle, 2019 yılında kendi kişisel hikayesinin peşine düşerek köklerini aramak için başlattığı “kazı” çalışmaları sonunda keşfettiği onu boşluktaki tohum halinden atalarına bağlayan, bir arada tutan ipleri ve izleri izleyiciler ile paylaşıyor. Sergideki yapıtlarıyla, kadim bilgilerin peşinde kolektif bilinçdışını keşfederek kendiyle yüzleşiyor ve derinlere inerek köklerine tutunuyor. Tohumlanarak yeniden toprağa kök salıp, sağlamlaşıp, dönüştüğünde eksik gibi görünen parçalar ve boşluklar yeniden anlamlanıp berraklaşıyor. Aybar, çoğulun izinden giderek yeniden yarattığı ve farkına vardığı kendi rengini, tekrar kolektife dahil olarak yaşayabilmeye ve ilham olmaya niyet ediyor.

1974 yılında İstanbul’da doğan Meltem Aybar, orta ve lise eğitimini Notre Dame de Sion Özel Fransız Lisesi’nde tamamladıktan sonra, Marmara üniversitesi İletişim Fakültesi Radyo TV Sinema bölümünde öğrenim gördü. Evli ve iki çocuk annesi sanatçı, sanat ve tasarım çalışmalarına İstanbul’da devam ediyor.